Erre megy a webdizájn 2019-ben - I. rész

Emlékszel még arra, hogy milyen volt egy Toyota Corolla 15 évvel ezelőtt? És milyen most az új C-HR? Hát igen, kb mint amikor egy szamuráj-filmben karddal szabják újra valakinek az ábrázatát, annyi különbséggel, hogy a japán verda igencsak szuperre sikerült. No persze ezzel sokan vitatkoznak, mint azokkal a dolgokkal is, amelyekről a következő bejegyzésben írunk: 2019-es webdizájn előrejelzés következik! (két részletben, hogy ne und el magad)

MINDEN A SZÖVEGGEL KEZDŐDIK…

…pontosabban a betűtípusokkal. Ezek ugyanis legalább annyira befolyásolják az oldal látogatóit, mint a képanyag, a színek, a formák, az üres terek vagy a felosztás. Itt viszont azonban megtörni látszik egy régi, kőbe vésett alapvetés, miszerint nincs helye a talpas (serif) betűknek. A dizájn ugyanis pont arra való, hogy kissé felrázza a világot, és a megszokott dolgok helyébe újak kerüljenek.

Ráadásul az elmúlt időszakban tapasztalt „talpatlan” (sans serif) betűtípusok divatja épp annyira a tetőfokára hágott, hogy a talpas betűk újra trendivé váljanak. Ráadásul a talpas betűk sokkal karakteresebbek, nosztalgikusak is, és könnyebben alkalmazhatók mint gondolnád. Nézz csak rá a Mailchimp új oldalára, megpillantod és rögtön rátapadsz, annyira vidám, mégsem komolytalan. (persze jól láthatod te is, hogy itt is váltja egymást a talpas és talpatlan típus, hiszen a változatosság gyönyörködtet…)

A GYORSASÁG FÉL EGÉSZSÉG

Mindig mondjuk, hogy nem elég, ha valami jól néz ki, annak mennie is kell! Mi lenne, ha a legújabb Iphone az Instát 17 másodperc alatt töltené be? Elmondom: rögtön visszavinnéd a boltba. A weboldalaknál ez nem így megy. Egyszerűen csak nem várod meg, ha 2 másodpercnél tovább tölt a site, így rögtön el is „tekersz” onnan, pont úgy, mint amikor meghallod a Last Christmas-t karácsony előtt egy nappal a rádióban. Tehát a legjobb, amit tehetsz, hogy fürge oldalt fejlesztesz, vagy fejlesztetsz magadnak, hiszen enélkül felesleges a cukormáz, veheted úgy, hogy pénzt dobtál ki az ablakon.

via GIPHY

A MOBIL AZ ÚJ PC

Eljött a pillanat: okostelefonokról többet internetezünk, mint asztali számítógépekről. A Google éppen emiatt már egy éve beindította a mobil-első indexelést. Ez azt jelenti, hogy a tech-óriás nem a webhelyek asztali, hanem a mobilos verziója alapján rangsorol a keresésekkor. Ebből jól érthető, hogy ma már nem elég egy mobilbarát oldalt készíteni, hanem már a tervezéstől a mobilokra és tabletekre kell készíteni egy weboldalt! A dizájn alfája és omegája a reszponzivitás, tehát a tökéletes megjelenés minden eszközön!

FEKETÉN-FEHÉREN

A szín a hangulatot teremt, egyesíti a márkát, és egy felületen, „vizuális tereptárgyként” vezeti a felhasználókat. Erre ez évre 2019-re merész, fekete-fehér webes tervezést vizualizálunk, ami merész diskurzust nyit az oldal és a látogató között. Ha a szín hiányzik(na jó, ha csak fekete és fehér van), a világot másképp látjuk: a textúrák és formák világossá válnak, és a világ észrevehetően lassabbnak tűnik. A fehér önmagában tiszta és visszafogott, míg a fekete erős és magabiztos. De teljesen meglepő megjelenést kapunk, ha ezeket kombináljuk egymással. az pedig, ha mellettük csak egy színt használunk, akkor egy szekcióhoz vonzzuk a látogató figyelmét, sőt akár cselekvésre, kattintásra is sarkallhatjuk (HASZNÁLD A CALL TO ACTION GOMBOT!!!).

 

TERMÉSZETES, ORGANIKUS, ÖSSZETARTOZÓ FORMÁK

Napjaink weboldalai leginkább rácsszerkezetekben vannak tervezve, de az újvonalas dizájnok már természetes formák és sima vonalak felé fordulnak. A geometriai struktúrák, mint például a négyzetek, a téglalapok és a háromszögek éles sarkukkal, stabil érzetet teremtenek, de a 2019-es trendek jobban adják a hozzáférhetőség és a kényelem érzését.

Mivel az organikusformák természetesen tökéletlenek és aszimmetrikusak, mélységet adhatnak egy olyan web designhoz, amely az oldalelemeket hangsúlyozza. Ezek – mint napjainkban az élet sok területén minden – az ergonómia érzését adják, a természet tökéletlen tökéletességén alapulnak (gondolj csak dombok, erők, fák sziluettjére), de a szabadon húzott elemek képesek megragadni az ember véletlen mozdulatainak eredményét, így például a festék kifröccsenésének mozzanatát is. A cél az, hogy a webes felületek egyre kevésbé tűnjenek mesterkéltnek, kreáltnak, minél természetesebb közegbe helyezze egy site látogatóját… (((Vissza a természethez??? , na jó ebbe ne menjünk bele…)))

via: pinterest.com/dribbble/

CHATBOT FORRADALOM

via: pinterest.com/dribbble/

A virtuális valóság, a kiterjesztett valóság, az ember nélküli ügyfélszolgálat egyre inkább felborítja a jól megszokott világképünket. Elég csak arra gondolni, hogy ma már van olyan hazánkban működő telekommunikációs cég is, akinek Vandájával beszélsz először, ha felhívod az ügyfélszolgálatot. De amiatt afelől se legyenek kétségeid, hogy ha a kedvenc Távol-keleti webáruházadnak írsz, akkor is egy chatbot válaszol. A vásárlók/ügyfelek megtartásának kulcskérdése lehet, az, hogy olyan chatbotok-at használj az oldaladon, amelyek a mesterséges intelligenciával tanulva egyre pontosabban tudnak segíteni egy kérdés megválaszolásában. Na ja, a 30 évvel ezelőtti filmek futurisztikus víziói már a spájzban vannak!

MÁRA VÉGE

Itt muszáj megállnunk, hiszen már így is rengeteg infót kaptál. Pedig még koránt sincs vége a dolognak, a minimálról, a videókról és még sok másról nem szóltunk. A többi trenddel a következő bejegyzésünkben foglalkozunk, de ha már felkeltettük az érdeklődésedet, akkor keress bennünket, és megcsináljuk a 2019-es trendbe vágó oldalad!

Források:

https://99designs.com/blog/trends/web-design-trends-2019/

https://www.theedesign.com/blog/2018/web-design-trends-2019