Hogyan lehetsz elég okos?

Hogyan lehetsz elég okos?

Néhány hete egy kommunikációval foglalkozó ismerősünkkel beszélgettünk. A kávé mellett valahogy arra terelődött a szó, hogy egy nap alatt nem gyártanak annyi Túró Rudit, mint ahányan napjainkban weboldal-készítéssel foglalkoznak. Nos jelentem, ez a tendencia fokozódik. De lehetsz-e elég okos, amikor kiválasztod, hogy ki csinálja meg céged oldalát, vagy éppen ki rázza gatyába?

 

via GIPHY

Mindenki király

Ha beszéltél a szakmában utazókkal, mondjuk több emberrel is, akkor találkozhattál a szakmai "optimizmussal". Mindenki nagyon ért ahhoz, amivel foglalkozik, ő a legjobb, mindenki más fogpiszkáló. Mi örülnénk a legjobban, ha ez így lenne, sajnos azonban ez igencsak távol áll az igazságtól. Mondhatnánk, hogy pontos felméréseket végeztünk, hogy hány olyan vállalkozás fordult hozzánk, amelynek honlapja nem működik/nem úgy működik, ahogy kellene, de nem tettük. Mégis úgy érezzük, hogy a munkánk egy jelentősebb hányadát ők teszik ki. Volt, aki a Black Friday előtt pár nappal fordult hozzánk, hogy tegyük rendbe az oldalát, nehogy valami cink legyen az akciómániás hétvégekor, és hát gondolhatod, hogy a sürgősségi munkát sürgősségi árral vállalhattuk csak, de erről majd máskor... A lényeg, hogy sokat spórolhatsz, ha eleve jó céggel fejlesztetsz. De hogyan válassz?

"Én már több mint 500 oldalt csináltam"

 Ezzel dicsekszik mindenki (amúgy mi is, mivel már tényleg több mint 500 oldalt csináltunk). És van, aki rajtunk kívül is tényleg így van ezzel. Sok oldal készítés = sok tapasztalat, gondolhatnánk – fúúú de jó lenne, ha így lenne... (Igaz mi örülünk, hogy sokan hozzák hozzánk a hibás/bajos oldalukat javítani.) Sajnos azonban ez sem elég ahhoz, hogy okosan válaszd ki a fejlesztőt.

 

Nagy oldalak

Az sem biztos, hogy valaki azt árulja, ami az övé. Ettől a szakmától sem idegen a más tollával ékeskedés. Tudok olyan példát, amikor a mi egyik „nagy oldalunk” volt referencia, és azt látva egy fejlesztő, pontosabban egy ügynökség mellett döntött az ügyfél, aki azóta már a mi ügyfelünk. Ne kérdezd, hogy hogyan talált meg minket, a dolgok néha csak úgy a helyükre kerülnek...

 

via GIPHY

Gyönyörű arculat

Ebben a szakmában a külső (nem a sajátunk, a vállalkozásé mondjuk (a sajátunk is :D)) kevésbé mondja el, hogy mennyire vagyunk jók/vagy rosszak. Naná, sokak dolgoznak barterben kommunikációs ügynökségekkel, akik gatyába rázzák az arculatot, vagy simán csak erre áldoz valaki, hogy aztán nagy csillogás közepette árulják a túlárazott, és később csak bosszúságot okozó szolgáltatásaikat. Próbálj a felszín mögé látni! Fontos a benyomás, a kételkedés, és a jó üzleti megérzés, no meg még valami, de erről lejjebb...

Hogy lehetsz elég okos?

NEM LEHETSZ ELÉG OKOS. Tudom ez legalább annyira rossz hír, mint amikor kiderül, hogy romlott volt a tej, amibe éppen belekortyoltál, de sajnos ez a fájó igazság. Sohasem mehetsz 100 százalékig biztosra. Mindenkinek más az elvárása egy oldal készítésekor,mindenki mást akar, és mások a céljai is. Ráadásul sokszor az is baj, hogy nem sikerül jól megérteni egymást egy projekt alatt, vagy éppen a megrendelő nem tudja mit akar. Egy biztos, a referencia nem minden, fontos az is, hogy a fejlesztővel megtaláld a hangot, tetsszen a munkamorálja, a hozzáállása stb... DE BÁRMIKOR mellé lehet nyúlni, ezt bizonyítják a hétről-hétre nálunk kopogtató, telefont csengető új arcok is, akikkel azóta már együtt dolgozunk(van akivel már több mint 5 éve, de erről is majd egy másik írásban.).

Közeli referencia

Eddig már sokféle referencia típust döngöltünk a földbe. (Bocsi, ha fájt, és kezdünk összezavarni!) Valamit azért mindenképpen ajánlanunk kell neked, hogy ezt a feszkót feloldjuk. Sokat agyaltunk a már említett kommunikációs szakemberrel, hogy mit is lehetne mondani, mi alapján válassz fejlesztőcéget. Arra jutottunk, hogy a referencia édes kevés, de talán van némi remény, hogy a kóklerektől hemzsegő, túlterheltség miatt pontatlanul dolgozó partnert találj magadnak. Ezt úgy neveztük, hogy közeli referencia. Ha ugyanis van olyan ismerős vállalkozó ismerősöd, akinek már van egy jól működő és ízléses oldala, akkor elindulhatsz egy nyomon. Azért az mindenképp fontos, hogy mondjuk ne egy 2 hete működő oldal legyen közeli referencia. Ha tudsz ilyet, akkor beszélgess az ismerősöddel. Kérdezd meg a tapasztalatait a közös munkáról, az oldal működéséről, az üzemeltetésről, a karbantartásról, és ha ezután is pozitív kép van benned, akkor keresd meg a vállalkozást.

De akkor mit is kellene tenned?

Nincs más dolgod, mint, hogy megfontolt üzleti döntést hozz, hiszen egy weboldal épp annyira megkönnyítheti a dolgod, mint amennyire megkeserítheti. Jó, tudjuk, hogy most sok kritériumot földbe döngöltünk, ami alapján dönthetnél, de hidd el sok van még, ami alapján választanod lehet, illetve amit szintén nem kell figyelembe venned. Ha szeretnél ezekről többet hallani, illetve megismerni, hogy mi az, ami alapján dönthetsz, vagy csak szeretnél bepillantást nyerni abba, hogy mi hogyan dolgozunk, akkor keress bennünket bizalommal

Jó, hogy itt voltál!

Üdv,

a Sopeti Team